Vacature Projectleider Programma Verbetering Informatiehuishouding

Projectleider Programma Verbetering Informatiehuishouding in s-Gravenhage

Projectleider programma Verbetering Informatiehuishouding

Jouw meerwaarde als projectleider

De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest binnen de Tweede Kamer zoals steeds meer data gedreven werken, de inwerkingtreding van de Wet open overheid (Woo) en het programma Verbetering Informatiehuishouding Tweede Kamer (VITK). Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de voor het plannen, het organiseren, aansturen en realiseren van een of meer projecten die bijdragen aan de doelstelling van het programma VITK. Je adviseert over de inrichting en aanpak van het project en hebt te maken met verschillende schakels, zowel intern (medewerkers van de Tweede Kamer) als extern (leveranciers). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de projectresultaten en weet je omgeving te motiveren. Aan de hand van informatie uit verschillende bronnen en in nauwe afstemming met betrokkenen ben je verantwoordelijk voor het opstellen van alle relevante documenten, zoals projectplannen en voortgangsrapportages.

Belangrijkste taken

Je:

  • stelt een plan van aanpak op en zorgt voor de planning en overige benodigde projectstukken;
  • levert input voor de programmavoortgangsrapportages;
  • coördineert de werkzaamheden van in- en externe projectmedewerkers en houdt toezicht op de voortgang, budget, scope, kwaliteit en onderlinge afstemming van de werkzaamheden, waaronder eventuele testwerkzaamheden;
  • verzorgt periodieke rapportages en draagt zorg voor de besluitvorming over de inhoudelijke en operationele aspecten van IV projecten;
  • bent verantwoordelijk voor stakeholdermanagement;
  • adviseert over en bewaakt de werkwijze van de Tweede Kamer op projectmanagement gebied;
  • levert een bijdrage aan het informatievoorzieningsbeleid door het volgen van innovaties op het gebied van IV en IV projectmanagement, en vertaalt beleid naar mogelijke toepassingen in projecten.
  • werkt naar de stip op de horizon met (kleine) haalbare stappen ('think big, act small')
  • je weet (CIO) adviezen om te zetten naar een concrete aanpak

Wat we jou bieden

  • Een uitdagende rol in een unieke werkomgeving.
  • Een salaris dat varieert van tot € 6.227,02 bruto op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie is ingedeeld in schaal 11 of 12 van de CAO Rijk.
  • Een maandelijks individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% dat je bijvoorbeeld kunt laten uitbetalen of kunt omzetten in vakantiedagen.
  • Extra vrije dagen, 64 uur (IKB-uren), op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een pensioen bij het ABP.
  • Alle nodige faciliteiten om jezelf persoonlijk en professioneel verder te ontwikkelen.
  • Aanvullende regelingen voor bijvoorbeeld ouderschapsverlof.
  • Een vergoeding voor je woon-werkverkeer.
  • Maximaal € 750 IKB-budget voor de inrichting van de thuiswerkplek en/of de verduurzaming van je woning.
  • De mogelijkheid om hybride te werken

Wat we van je vragen

  • Een afgeronde hbo of wo-opleiding, zoals (technische) bedrijfskunde of informatica; of relevante werkervaring.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met IV projectmanagement.
  • Ervaring met en opleiding in relevante projectmethodieken (Prince2, Agile, Scrum, etc.) op het gebied van informatievoorziening.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met werken bij de overheid.
  • Prince2 of IPMA-D gecertificeerd.
  • Je bent resultaatgericht, organisatiesensitief, flexibel en proactief.
  • Sterke affiniteit met het werk van de Tweede Kamer.
  • Affiniteit of ervaring met Informatiehuishouding.
  • Je hebt een service gerichte houding en kan mensen motiveren.

Waar je komt te werken

Je komt te werken in het tijdelijke onderkomen van de Tweede Kamer aan de Bezuidenhoutseweg 67, op loopafstand van station Den Haag Centraal.

Je zal vanuit CIO Office ingezet worden op het meerjarenprogramma Verbetering Informatiehuishouding Tweede Kamer (VITK). Het programma zorgt ervoor dat de Tweede Kamer beschikt over een goed beleid en goede (werk)afspraken over het omgaan met informatie. Maar zorgt ook voor systemen die in samenhang de informatiehuishouding goed ondersteunen. Ook zorgt dit team ervoor dat de benodigde kennis, vaardigheden en expertise op het gebied van informatiehuishouding op orde is.

Bijzonderheden
Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een Verklaring Omtrent Gedrag.

Meteen solliciteren

Kom ook werken voor de democratie.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met senior adviseur recruitment, Shimi Goossen via telefoonnummer of per mail .
Werken bij de Tweede Kamer betekent werken voor de democratie van Nederland. Een eervolle taak waarbij je 150 Kamerleden dagelijks ondersteunt. Met ruim 700 collega's draag je bij aan het functioneren van de Tweede Kamer. In een unieke omgeving waar écht geen dag hetzelfde is. De Tweede Kamer is van iedereen en voor iedereen en streeft naar diversiteit aan achtergronden en kennis in haar organisatie.


Solliciteer

Afdeling

CIO Office

Opleidingsniveau

Bachelor HBO

Inschaling

Schaal 11, Schaal 12

Maximaal aantal uren



Functie:projectleider programma verbetering informatiehuishouding
Startdatum:22-5-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:6227 – 6227
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Tweede Kamer via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Oegstgeestkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de oegstgeestkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures oegstgeest
  2. Projectleider Programma Verbetering Informatiehuishouding Tweede Kamer 22-05-2024

Bekijk ook andere vacatures