Vacature Parlementair Informatiespecialist

Parlementair Informatiespecialist in s-Gravenhage

(junior) Parlementair Informatiespecialist

Jouw meerwaarde als junior parlementair informatiespecialist

In deze uitdagende functie draag je bij aan de informatiepositie van de Tweede Kamer en zorg jij ervoor dat zowel Kamerleden, fracties als ambtelijke collega's optimaal geïnformeerd zijn. Je bent medeverantwoordelijk voor de verzorging en (door)ontwikkeling van (digitale) informatieproducten en -diensten op het gebied van parlementaire en contextuele informatie. Je beantwoordt vragen van Kamerleden, fractiemedewerkers en andere collega's aan het Centraal Informatiepunt (CIP) met behulp van parlementaire data. Daarnaast speel jij een belangrijke rol in de transparantie van het werk van de Tweede Kamer naar buiten toe. Denk hierbij aan het verstrekken van informatie via de website www.tweedekamer.nl en het Open Data Portaal van de Tweede Kamer.

In deze rol krijg jij de mogelijkheid om door te groeien binnen onze focusgebieden (nieuwsvoorziening, collectiebeheer, datatoepassingen en verrijking) of het dienstbrede relatiemanagement. Zo draag jij bij aan een open en transparante democratie.

Belangrijkste taken

Je:

  • verstrekt zorgvuldig gekozen relevante informatie aan en beantwoordt vragen van in-en externe klanten, o.m. Kamerleden, fracties en ambtenaren, bijvoorbeeld door ze te woord te staan aan de CIP balie;
  • inventariseert de informatiebehoefte van fracties, individuele Kamerleden en ambtelijke organisaties en vertaalt deze naar verbeterde of nieuwe informatieproducten, -systemen en diensten;
  • bent (mede-) verantwoordelijk voor het beheer van de informatiebestanden;
  • verricht ondersteunende werkzaamheden voor de diverse focusgebieden (nieuwsvoorziening, collectiebeheer, verrijking en datatoepassingen);
  • bent (mede-) verantwoordelijk voor de aansluiting van metadatering op ontsluitingssystemen.

Wat we jou bieden

  • Een uitdagende rol in een unieke werkomgeving.
  • Een salaris van € 3.165,83 tot € 4.440,57 op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie is ingeschaald in schaal 9. Een doorgroei naar een schaal 10 behoort tot de mogelijkheden. Met ingang van 1 juli 2024 worden de salarisbedragen in de CAO Rijk 2024-2025 verhoogd met 8,5% en vervolgens verhoogd met € 50 (bruto). Daarnaast wordt per die datum het IKB-budget verhoogd tot 16,50% van het salaris.
  • Extra vrije dagen, 64 uur (IKB-uren), op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een pensioen bij het ABP.
  • Alle nodige faciliteiten om jezelf persoonlijk en professioneel verder te ontwikkelen.
  • Aanvullende regelingen voor bijvoorbeeld ouderschapsverlof.
  • Een vergoeding voor je woon-werkverkeer.
  • Maximaal € 750 IKB-budget voor de inrichting van de thuiswerkplek en/of de verduurzaming van je woning.
  • Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.

Wat we van je vragen

  • Hbo-werk- en denkniveau.
  • Praktische en theoretische kennis van (digitale) informatievoorziening.
  • Affiniteit met politieke en maatschappelijke ontwikkelingen, vraagstukken en actualiteiten.
  • Kennis van en inzicht in de technologische ontwikkelingen in het vakgebied
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent representatief en klantvriendelijk.

Waar je komt te werken

Je komt te werken in het tijdelijke onderkomen van de Tweede Kamer aan de Bezuidenhoutseweg 67, op loopafstand van station Den Haag Centraal.

Je komt te werken in het team Parlementair Informatiespecialisten, samen met 19 andere collega's, bij de Dienst Informatie en Archief (DIA). De DIA bestaat uit 3 teams: Team Informatiehuishouding, Team Informatiemanagement en Functioneel Beheer en Team Parlementair Informatiespecialisten. Onze dienst richt zich op informatiemanagement en informatiehuishouding en draagt bij aan de kwaliteit en transparantie van het parlementaire proces. We leveren een essentiële bijdrage aan de kwaliteit en de transparantie van het parlementaire proces door degenen die werkzaam zijn binnen de Tweede Kamer tijdig en adequaat van informatie te voorzien en door de producten die uit het parlementaire proces voortkomen volledig, duurzaam en in samenhang - ook voor de buitenwereld - te ontsluiten en de wettelijke archieftaak te vervullen.


Bijzonderheden

  • Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een Verklaring Omtrent Gedrag.
  • Voor doorstroom naar de senior-functie is het verder specialiseren in twee van de focusgebieden (collectiebeheer, nieuwsvoorziening, data, verrijking) of relatiebeheer een vereiste.

Meteen solliciteren

Kom ook werken voor de democratie.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met senior adviseur recruitment, Shimi Goossen via telefoonnummer of per mail .
Werken bij de Tweede Kamer betekent werken voor de democratie van Nederland. Met ruim 700 collega's draag je bij aan het functioneren van de Tweede Kamer. In een unieke omgeving waar écht geen dag hetzelfde is. De Tweede Kamer is van iedereen en voor iedereen en streeft naar diversiteit aan achtergronden en kennis in haar organisatie.




Functie:parlementair informatiespecialist
Startdatum:29-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3165 – 4440
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Tweede Kamer via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Oegstgeestkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de oegstgeestkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures oegstgeest
  2. Parlementair Informatiespecialist Tweede Kamer 29-05-2024

Bekijk ook andere vacatures