Vacature Beleidsmedewerker Arbeidsomstandigheden

Beleidsmedewerker Arbeidsomstandigheden in s-Gravenhage

Sociaal Economische Raad (SER)

    • Werken bij de SER
      • Verhalen van collega's

Wil jij bijdragen aan SER-adviezen over arbeidsomstandigheden en voorlichting aan bedrijven op het gebied van veiligheid en gezondheid op de werkvloer? Solliciteer dan op deze mooie functie bij de Sociaal-Economische Raad!

Over de functie

Samen met twee collega's ondersteun je de SER-commissie ARBO. De commissie bereidt adviezen van de raad voor op het gebied van de veiligheid, de gezondheid en het welzijn in verband met de arbeid. Daarnaast ben je met de collega's verantwoordelijk voor het SER Arboplatform: het centrale informatiepunt vóór en dóór werkgevers- en werknemersorganisaties op het gebied van veilig en gezond werken.

Wat ga je doen?

  • Je hebt een actieve rol in de voorbereiding van een adviesaanvraag: netwerken bij ministeries, sociale partners (vertegenwoordigers van werkgevers en vertegenwoordigers van werknemers) en kroonleden .
  • Samen met een aantal collega-beleidsmedewerkers faciliteer je de totstandkoming van een SER-advies.
  • Je draagt zorg voor de opvolging en monitoring van uitgebrachte SER-adviezen.
  • Onder aansturing van de secretaris van het Arboplatform ben je samen met collega's verantwoordelijk voor de vakinhoudelijke informatie op de website, zoals handreikingen, en waar nodig bij de beantwoording van vragen die via de vraagbaak binnenkomen.
  • Je vertaalt de behoefte van sociale partners naar de praktische toepassing in de praktijk.
  • Je bent actief betrokken bij het organiseren van bijeenkomsten ter versterking van de netwerk- en kennisfunctie van het Arboplatform.
  • Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van arbeidsomstandigheden en je zoekt raakvlakken met het werk van de SER.
  • Je onderhoudt contact met de stakeholders van de commissie en het Arboplatform, zoals arbodeskundigen.

Wat kan je?

  • Je beschikt over brede kennis van arbeidsomstandigheden op macroniveau.
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen om snel verbanden te zien, de prioriteiten te stellen en de volgende stappen te bepalen.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in het schrijven van onderzoeken, rapporten of publicaties.
  • Je hebt werkervaring in het procesmatig begeleiden van complexe (onderhandelings)trajecten met meerdere stakeholders.
  • Je hebt ervaring met bouwen en onderhouden van een netwerk in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt affiniteit met het ondersteunen van bedrijfsleven (het mkb) in het voldoen aan wettelijke verplichtingen of beleid.

Wat bieden wij?

Het betreft een functie voor 32 tot 38 uur per week voor in eerste instantie één jaar. Startdatum: zo snel mogelijk. Het salaris bedraagt minimaal € 4.505 en maximaal € 5.912 bruto per maand bij een voltijds dienstverband. De overige arbeidsvoorwaarden vind je hier .

Over de SER

De Sociaal-Economische Raad ( SER ) adviseert kabinet en parlement over de hoofdlijnen van het te voeren sociaaleconomisch beleid. Ook faciliteert de SER akkoorden en convenanten en voert de SER bestuurlijke taken uit. In de Raad werken onafhankelijke kroonleden, werkgevers en werknemers samen. Bij de werkorganisatie van de SER werken ca. 170 medewerkers.

De medewerkers van de SER werken in een omgeving met een bijzondere dynamiek. Dicht bij de politiek, samen met allerlei partijen uit het maatschappelijk middenveld met vaak uiteenlopende belangen. Beleidsmedewerkers werken hier in projectteams aan actuele sociaaleconomische vraagstukken. Binnen de organisatie heerst een informele sfeer en is er veel persoonlijk contact.

Wij geloven dat diversiteit binnen onze organisatie bijdraagt aan de kwaliteit en het draagvlak van ons werk. We streven ernaar een organisatie te zijn waar iedereen zichzelf kan zijn en de ruimte krijgt om zich te ontwikkelen. We staan open voor collega's met een arbeidsbeperking. Afhankelijk van de beperking zijn aanpassingen in de functie mogelijk.

Over het programma Goed Bestuur en Innovatie

Je komt te werken in het programma Goed bestuur en Innovatie. In het programma werken 20 beleidsmedewerkers aan de bevordering van medezeggenschap, arbeidsomstandigheden, duurzaamheidsrapportage, diversiteit in ondernemingen en aan de behandeling van klachten en geschillen op het gebied van medezeggenschap, medische keuringen, fusies en Internationaal MVO.

Sollicitatieprocedure

Wij vragen géén cv en sollicitatiebrief. Op dinsdag 18 juni 2024 vindt er een eerste sollicitatiegesprek plaats. Voorafgaand aan het eerste gesprek vragen we je een publicatie, notitie o.i.d. aan te leveren die jij hebt geschreven. Op maandag 24 juni 2024 vinden de tweede sollicitatiegesprek plaats. Voorafgaand aan het tweede sollicitatiegesprek, maak je een schrijfopdracht. We streven ernaar de sollicitatieprocedure eind juni af te ronden.

Om te zorgen dat alle kandidaten op dezelfde manier beoordeeld worden, werken wij met scoreformulieren. Tijdens de gesprekken stellen we alle kandidaten dezelfde vragen, zodat we zicht krijgen op de mate waarin de kandidaten aan de functie-eisen voldoen.

Heb je vragen over deze vacature? Neem dan contact op met , , via .



Functie:beleidsmedewerker arbeidsomstandigheden
Startdatum:24-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4505 – 5912
Uren per week:32 – 38

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Sociaal-Economische Raad via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Oegstgeestkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de oegstgeestkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures oegstgeest
  2. Beleidsmedewerker Arbeidsomstandigheden Sociaal-Economische Raad 24-05-2024

Bekijk ook andere vacatures